Wednesday, August 3, 2011

四国&関西のたび2007第5/ Shikoku & Kansai Trip 2007 Part 5

やった!8月6日東京発のムーンライトながら最後の指定席をゲット!! ミニ旅がすごく楽しみです。
Exciting news: I got the last reserved seat to the Moonlight Nagara (the midnight train running from Tokyo to Oogaki; very popular during summer season and it's pretty hard to get) departing Tokyo August 6th. I'm pretty excited for my upcoming trip. 






少し時間がありましたので路面電車(岡山電気軌道)を見に行きました。

I had a couple minutes to kill at Okayama Station so I decided to go see the Street Car. 





岡山駅に戻り、特急やくも19号(岡山16:50発)に乗車することにしました。

Back in Okayama station, getting ready to board the Yakumo No. 19 (Departing at 4:50pm). 





人生に一度は381系には乗りたかったです。

I wanted to ride the JR West series 381 at least once in my life and I finally got the chance. 





乗車する前に「Yakumo」ロゴも撮影。

I took the Yakumo Logo before boarding the train. 



11分後に倉敷駅到着。短いたびだったけどよかったです。やっぱり381系の貫通扉に萌えます。

Arrived at Kurashiki Station 11 minutes later. Short trip but it was worth it. Lastly, I think the door (that could be used as a passage) on the front of type 381 is quite fascinating. 





快速サンライナー 車両:117系 

Next I rode the Rapid Sun Liner. Train type: JR West type 117



車窓から水島臨海鉄道を撮りました。(キハ52系ではなかったので残念でした。)

I quickly took the Mizushima Waterfront Rail from the interior of the Sun Liner. (I was disappointed that the train type wasn't JNR series kiha-52)




新倉敷駅到着。これから新幹線に乗り換えます。

Arrived at Shin-Kurashiki station. I will transfer to the Shinkansen. 




新幹線100系。でもこれは乗りませんでした。

This is the JR West Shinkansen type 100. But, I didn't take this train. 




新幹線ホームから在来線ホームを見下ろします。JR西日本113系
You can see the Local Train (JR West type 113) platform from the elevated Shinkansen platform. 







103系。後何年ぐらい走り続けるのでしょうか。

JR West type 103. This train probably has a few years before it retires...



ひかりレールスター通過

The Hikari Rail Star (JR West Type 700) passes Shin-Kurashiki Station
500系のぞみ!!! 平成22年2月28日以来、500系新幹線は全列車こだま号になり、16両編成から短い8両編成になりました。このシーンはもう見られないでしょう。

This is the Nozomi Shinkansen operated by JR West 500 Series, type W with 16 cars. The last 500 series Nozomi Run took place on February 28, 2010. Since then, the 500 series type W were modified and shortened to 8 cars and only operates as the Kodama Express (the Shinkansen that stops at all stations on the Tokaido/Sanyo Shinkansen).    




東京・新大阪方面側100系

100 Series Shinkansen on the platform bound for Shin Osaka and Tokyo. 

 当時最新型新幹線700系。数年後にはもうN700Aに置き換えられる計画もありますね。早すぎます。

Here we have the 700 series Shinkansen, the newest model at the time (N700 series Shinkansen began its operation shortly after). In a few years, the 700 series will be replaced by N700A series. 




出ました0系新幹線!!! やっと乗れます!

The 0 series Shinkansen has finally arrived!!! I can finally ride it :)





こだま669号これから乗車します。

I will be boarding the Kodama No. 669. 



隣の福山駅へ下車その後のひかりレールスターを乗車し広島へ向かいました。0系に乗車したのはこれで最後です。

I got off at the next stop at Fukuyama Station to transfer to the Hikari Railstar (the faster train). This was the last I took the 0 series before it retired in 2008.  





広島駅到着!

Arrived at Hiroshima!





広島電鉄

Hiroshima Electric Railway







これを乗ってホテルに向かいました。

I took this street car to my hotel. 



広島全日空ホテル シングルルームホテル部屋で荷物をおろした後、水泳とジムで体を鍛えました。その後部屋に戻り寝ました。

Hiroshima ANA Hotel, Single Room
After I arrived at my hotel, I worked out at their gym, swam a few laps at their pool, and went straight to bed. 

明日の記事は広島(本通)から大阪(難波)までです
Next Blog: Trip from Hiroshima (Hon-doori) to Osaka (Namba)

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