Tuesday, August 16, 2011

四国&関西のたび2007第8/ Shikoku & Kansai Trip 2007 Part 8

阪神三宮駅にて
Picture taken at Hanshin-Sannomiya Station
 阪神2000系
Hanshin Series 2000


 山陽3600系
Sanyo Railways Series 3600

 阪神5001系
Hanshin 5001 Series

山陽5000系
Sanyo 5000 Series


新開地駅に到着
Arrived at Shinkaichi
直通特急は姫路へ向かいます。
The Connecting Limited Express will head towards Himeji


阪急特急は阪急神戸線経由で梅田に向かいます(後でこれを乗ります)
The Hankyu Express will head to Umeda (Osaka) Station passing through the Hankyu Kobe Line.

神戸高速南北線(神戸電鉄)新開地駅 神戸電鉄9000形 
神戸高速鉄道線は2つの路線「東西線」と「南北線」があり、東西線は山陽西代から阪急三宮と高速神戸から阪神元町へと行く。南北線は新開地から湊町までたった0.4km。湊町から先は神戸電鉄へと直通します。
Picture taken at the Shinkaichi Station: Kobe Rapid Rail Nanboku Line platform. 
This train is the Kobe Electric Railway Series 9000. 
The Kobe Rapid Railways has two lines: Tozai Line and Namboku Line. 
The Tozai Line runs from Sanyo Nishidai Station to Hankyu Sannomiya Station however, the Tozai Line has another terminus, Hanshin Motomachi Station. It branches off from Kosoku Kobe Station, which will allow trains to head to the Hankyu direction (though Hankyu Sannomiya) or Hanshin direction (through Hanshin Motomachi station). 
On the other hand, the Namboku line runs from Shinkaichi Station to Minatomachi station (only 0.4km, a quarter mile!!) The train will then run on the Kobe Electric Railway and head north to Sannta Station. 

神戸電鉄1100形(1969年製造)
Kobe Electric Railway Series 1100. (Built in 1969)


湊町駅到着
Arrived at Minatomachi Station


神戸市営地下鉄西神・山手線 湊川公園にて



神戸市営地下鉄海岸線新長田駅にて



和田岬駅到着。和歌岬線に乗り換えます。

和田岬線(山陽支線)103系

和田岬線は和田岬駅から兵庫駅(2.7km)まで結ぶ山陽線の支線です。和田岬線は朝晩のみ運行です。(日中は運行されてない)

兵庫駅到着

神戸駅

高速神戸駅にて
山陽3000系


阪急7000系

この列車に乗り、阪急神戸線経由で梅田に向かいました。

阪急梅田駅到着






引退した阪急6300系通勤特急 


阪神梅田駅にて
阪神5100系と山陽電鉄5000系
阪神2200系


大阪駅に向かい寝台列車で東京へ向かいます。余裕を持って1時間分ぐらい早めにつきましたので、暇つぶしのためたくさんの列車を撮影しました。



特急びわこエクスプレス米原行き-使用車両:683系


特急スーパーはくと14号京都行き


急行銀河発車まであと40分!


やっと着ました、急行銀河大阪駅入線!


東京まで8時間30分の旅。

では、次の記事は東京-角館-青森-八戸-大宮の旅です。
(四国&関西のたび2007の最終回になります。)

No comments:

Post a Comment